Meer verkoop onder bestaande klanten

Misschien ken je het wel: klanten kopen eenmalig iets bij jouw bedrijf, maar komen niet terug. Of ze doen alleen kleine aankopen. Maar van uitsluitend kleine aankopen kun jij je boterham niet mee verdienen. Zo zorgen we samen voor meer verkoop onder bestaande klanten.

meer verkoop onder bestaande klanten

Inspireren via nieuwsbrieven

De ‘key’ van extra verkoop onder bestaande klanten genereren is communiceren. Bestaande klanten zijn al ge├»nteresseerd in wat jij verkoopt, maar soms moet je ze even over de drempel helpen om meer/vaker iets te kopen. Door middel van een nieuwsbrief houdt je contact met de klant. Nieuwsbrieven gaan niet over zelfpromotie; ze moeten meerwaarde bieden voor de klant. Anders schrijft deze zich gewoon uit.

Als ik een nieuwsbrief voor jouw bedrijf schrijf, zal ik jouw klant inspireren. Hierdoor gaat deze uitkijken naar de nieuwsbrieven en krijg je meer verkoop onder bestaande klanten.

Persoonlijke aandacht met automatisering

Wist je dat je heel veel persoonlijke e-mails gewoon kunt (laten) automatiseren? Zo’n ‘persoonlijke’ e-mail is een handige manier om jouw klant direct aan te spreken. Deze e-mails zijn bijvoorbeeld ingesteld op iemands interesse of een eerdere aankoop. Doordat de e-mails aangepast zijn op de klant biedt het meerwaarde voor diegene. De klant zal hierdoor eerder iets met de e-mail doen.

Ik kan de automatisering voor jouw contactenlijst instellen. Zo blijf je constant in contact met jouw klant, zonder dat je er heel veel tijd aan hoeft te besteden.

Krijg een tweede kans op verkoop met retargeting

Retargeting betekent dat je advertenties laat zien aan mensen die al eerder op jouw website zijn geweest. Met retargeting krijg je dus een tweede kans om je doelgroep te bereiken. Google Ads werkt hier goed voor.

Contact houden via social media

Via social media kun je niet alleen je klanten op de hoogte houden van jouw bedrijf, maar je kunt ze ook inspireren. Verder kun je goed in gesprek gaan met je doelgroep.

Ik kan de socialmediaberichten voor jouw bedrijf instellen om jouw doelgroep te inspireren en op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen binnen jouw bedrijf.

Benieuwd naar de kansen voor jouw bedrijf? Neem dan contact op voor een gratis intakegesprek.