Blog

Hashtags op Instagram gebruiken: 10 tips

Je kunt hashtags (#) vinden op vrijwel ieder socialmediakanaal, maar op Instagram nog het meest. Hashtags zorgen voor meer engagement en bereik. Als je dit gekke tekentje dus goed gebruikt, dan kun je enorm groeien! Ik krijg hier daarom ook regelmatig vragen over: Hoeveel hashtags gebruik je? Welke gebruik je? Waar plaats je ze? In deze blog beantwoord ik met 10 tips al deze vragen.

hashtags op instagram gebruiken
Continue reading “Hashtags op Instagram gebruiken: 10 tips”

Zo zet je meerdere foto’s in één Instagram Story met Android

Ik kom regelmatig leuke Instagram Stories tegen waarbij een foto als een soort sticker over een andere foto is geplaatst. Dat wilde ik natuurlijk ook! Met een Iphone gaat dit erg makkelijk. Je kunt dan namelijk gewoon een foto kopiëren en plakken in je story. Alleen ik heb Android.. En met Android kun je geen afbeeldingen kopiëren. Ik maakte daarom mijn stories weleens op in Canva. Maar dit moet veel makkelijker en sneller kunnen. Ik ging daarom op een missie voor Androidgebruikers om snel meerdere foto’s in één story te plaatsen. En met succes😎.

Meerdere foto's Instagram Story Android
Continue reading “Zo zet je meerdere foto’s in één Instagram Story met Android”

Redirects instellen op 2 manieren

Iedereen heeft weleens een 404-pagina gezien. Tenzij je zo’n coole 404-pagina hebt als ik, wil je voorkomen dat mensen zo’n pagina zien. Gelukkig is hier een handig trucje voor: redirects instellen. Say what? Waar heb je het nu weer over? Een redirect is een doorlink. Redirects vertellen je bezoeker (en Google) dat je pagina een andere URL heeft. Natuurlijk linkt je website ze ook automatisch door. Het mooie hiervan is dat je echt geen computernerd hoeft te zijn om deze doorlinks in te stellen. Ik vertel je welke soorten redirects er zijn en ik geef je 2 manieren om het in te stellen.

Redirects instellen op 2 manieren
Continue reading “Redirects instellen op 2 manieren”

10 tips voor vlotte teksten

Hangt jouw doelgroep ook aan je lippen (of beter gezegd: aan je pen)? Spatten de positieve vibes van je teksten af? En snapt iedereen ook direct wat je bedoelt? Als tekstschrijver wil je dat je klanten je teksten verslinden. Dat ze weer uitkijken naar je nieuwste blog en dat ook iemand anders dan je moeder je teksten leest. Je bereikt dit effect met een vlotte schrijfstijl. In dit artikel leer je in no-time vlotte teksten te schrijven. Zo maak jij zelfs het meest stoffige onderwerp sexy.

vlotte teksten schrijven
Continue reading “10 tips voor vlotte teksten”

Zo maak je een goede 404-pagina

Je hebt het vast weleens meegemaakt: je bent lekker aan het surfen op een website en ineens.. Error 404 – pagina niet gevonden. U wordt nu doorgestuurd naar de homepagina.

Daar zit niemand op te wachten. Veel mensen, zoals ikzelf, zeggen al snel: “Aju Paraplu, ik zoek wel een andere website”. Als website-eigenaar is dit natuurlijk één van je ergste nachtmerries. Gelukkig kun je met WordPress gemakkelijk je persoonlijke 404-pagina maken. Zo zorg je dat je je bezoekers niet kwijtraakt en kun je zelfs extra conversies binnenhalen. Hieronder vertel ik je hoe je de foutpagina kunt optimaliseren om je bezoekers op je website te houden.

Goede 404-pagina maken
Continue reading “Zo maak je een goede 404-pagina”

Zo laat je je website sneller vinden door Google

Je prachtige, nieuwe website staat eindelijk online. Natuurlijk wil je dit graag aan de wereld laten zien. Zodat iedereen kan zien hoe geweldig je website is en wat je allemaal kunt. Je deelt je website op social media en vertelt erover aan vrienden, maar eigenlijk wil je ook dat mensen je gelijk vinden in Google. 1 probleem: zoekmachineoptimalisatie is een constant proces en het duurt lang voordat het pas z’n vruchten afwerpt. Gelukkig is hier een oplossing voor: laat Google je nieuwe website sneller indexeren. Dit is niet zo ingewikkeld als je misschien denkt. In dit artikel lees je hoe je nieuwe website sneller gevonden wordt.

SEO nieuwe website aanmelden google
Continue reading “Zo laat je je website sneller vinden door Google”
Posted in SEO

WordPress.com vs WordPress.org: wat moet je kiezen?

WordPress is WordPress, toch? Niet helemaal. Er is namelijk een .org-versie en een .com-versie en daar zit nogal wat verschil in. Maar welke moet je dan kiezen voor je nieuwe website? Ik leg je graag uit wat het verschil is, zodat je kunt ontdekken welke versie het beste bij jouw website past.

WordPress.com vs WordPress.org
Continue reading “WordPress.com vs WordPress.org: wat moet je kiezen?”

Nieuw: Instagram Reels – wat is het en hoe werkt het?

Misschien heb je het al gezien: sinds vorige week heeft Instagram een nieuwe functie, genaamd Reels. Met Reels kun je korte video’s (van max 15 seconden) maken, bewerken en delen. In de eerste instantie dacht ik: Huh, maar dat is toch gewoon de app TikTok? Dat klopt. Beter goed gejat, dan slecht verzonnen, zullen we maar zeggen. Instagram probeert zo de strijd aan te gaan met het superpopulaire socialmediaplatform TikTok. Ben je benieuwd naar wat Reels is en hoe je dit (zakelijk) kunt inzetten? Lees dan snel verder.

Continue reading “Nieuw: Instagram Reels – wat is het en hoe werkt het?”

Zelf zoekwoordenonderzoek doen in 5 stappen

Begin jij ook gewoon met je blogs of webteksten te typen? En heb je eigenlijk geen idee of deze teksten je helpen met je online vindbaarheid? Dan is het slim om zoekwoordenonderzoek te doen. Zoekwoordenonderzoek is de basis van je SEO-strategie; hiermee kom je erachter op welke zoekwoorden jij kunt scoren. Dit maakt je online marketing sneller en effectiever. Wist je dat dit helemaal niet zo ingewikkeld is? Met deze 5 stappen doe je in no-time je eigen zoekwoordenonderzoek!

zoekwoordenonderzoek in 5 stappen
Continue reading “Zelf zoekwoordenonderzoek doen in 5 stappen”
Posted in SEO