Podcast #4 4 redenen waarom websitebezoekers niet kopen

Luister op je favoriete platform

Je luistert deze podcast op Spotify & Apple Podcasts

In deze aflevering vertel ik 4 veelvoorkomende redenen waarom websitebezoekers niet kopen. Je website is namelijk zoveel meer dan een visitekaartje. Het is ook een marketingkanaal. Dus zo mag je ‘m gaan inrichten. Dit zijn 4 redenen waarom je websitebezoekers niet kopen:

👉 Te veel opties: je websitebezoeker weet niet waar hij of zij moet klikken en krijgt keuzestress. Begeleid je bezoekers door je website heen, zodat ze weten waar ze moeten klikken én welke optie bij hen past.

👉 Ze zijn niet klaar om iets van je te kopen: Ze moeten je eerst nog leren kennen en je vertrouwen. Ze moeten je leren vertrouwen en erachter komen dat jij de juiste persoon bent om hen te helpen.

Zorg dat ze op een laagdrempelige manier met je kunnen kennismaken. Denk aan een weggever of goedkoop instapproduct (een soort teaser).

👉 Je website past bijvoorbeeld niet goed bij wie jij bent, waardoor je niet goed overkomt. Daardoor voelt je website oppervlakkig aan.

Verweef je persoonlijkheid in je website. Dat is wat je uniek (en leuk) maakt. Zo gaan je websitebezoekers een band met je voelen.

👉 Je websitebezoeker staat niet centraal: Je websitebezoeker voelt zich niet goed begrepen, waardoor hij/zij niet overtuigd is om in te stappen. Zorg dat je weet waar je ideale klant nu staat en wat hij/zij wil bereiken. Benoem dat op je website.

Benieuwd hoe ik jou kan helpen? Neem dan een kijkje op mijn website: https://tamarabelt.nl/

Hi! ik ben Tamara

Als webdesigner help ik vrouwelijke ondernemers aan een website die je helpt om makkelijker klanten binnen te halen, jou tijd bespaart én (weer) 1000% bij je past.

Download de websiteplanning

In mijn persoonlijke (Trello) websiteplanning deel ik een planning per week, checklists en tips om jouw droomwebsite te (her)bouwen én zo je ideale klant binnen te halen. Of gebruik ‘m om een website voor je eigen klanten te bouwen.